Kallt

Nu är det vinter, emellanåt, kallt och ruggigt. Har varit norrut, i Götene och vidare till lidköping, sen värnamo och strax ska jag dra iväg till malmö och värmen, he he. Snart jul, och då blir det god mat och alla barnen hemma, skitskoj!! Får se om tomten kommer, jag har varit snäll ju. Får nog hjälp av mina söta små döttrar att göra mat och annat gott, utom ris ala maltan, för den gör jag alldeles själv. Ska iväg nu.....tjingeling...

jobbig dag....

Har varit en jobbig dag, ska nanna nu......natti natti....


sovknappen?

Då vart det till att hitta sovknappen, ska upp 1,30 och börja köra! Inte fan kan jag sova på befallning, så nu blir det till att hitta nån polare som åxå ska köra natt, och snacka i phonen för att hålla sej vaken, tur det finns billiga abbonemang numera. Har annars haft en hyfsat lugn dag, men det är inte alltid av godo, hade hellre kört hela dagen, men nu blev det så att jag körde fram och tillbaka mellan nymölla och sölvesborg, pga att speditören gav mej fel lastuppgifter, klantarna. Nåja, blir väl kväll imorgon åxå, ska försöka sova nu. Tjoflöjt.....

Jättetrött!!

Fy vad trött jag är. Körde från norrköping 14.00 och stannade i ödeshög för att intaga lite näring, blev spagetti o köttfärssås, inte så tokigt faktiskt, körde några mil söderut och blev så inihelvete trött, fick stanna i strömsnäsbruk för att köpa en kopp kaffe o nåra kakor, sedan gick det bättre hela vägen till trelleborg där jag slagit nattläger för att hålla min lagenliga nattvila. Blev ju julbord i lördags på öja krog i ystad, jättegott, va en trevlig tillställning, men vi fick en taskig placering med vårt bord, min söta hustru blev påsprungen konstant, för vårt bord var placerat i gången där alla passera när dom skulle till baren. Nä, nu är det tid och nanna. Hej o hå.....

Lördag kväll..

Arbetsveckan slut och helgen har kommit. Jag och min vackra hustru skall strax åka iväg och äta julbord, chefen betalar, det ska bli kul, vi har inte varit ute på åratal. Nästan samtliga av mina jobbpolare ska dit, kan va kul och träffa dom privat åxå, och julmat som är så gott! Jävlar vad jag ska kränga. Har lyckats och knyta slipsknut, min dotter tyckte jag skulle ha slips, och det är bara till att lyda. Hitta faktiskt på nätet hur man gör, och efter en tre fyra försök lyckades det, he he. tjoflöjt......

RSS 2.0